Om Økonomiforbundet

- dette er Økonomiforbundet

Økonomiforbundet er regnskapsførernes bransje- og fagforening.

Vi er det eneste forbundet i Norge som både er en fagforening og en bransjeorganisasjon for regnskapsførere.

Kurs

Økonomiforbundet tilbyr en rekke aktuelle kurs som gir regnskapsførere de oppdateringstimene som skal til for å beholde autorisasjon og opprettholde sin kompetanse. Du kan velge mellom fysiske kurs, nettkurs, høgskolekurs og mer til. Medlemmer får rabatterte kurs.

Økonomiforbundet - et godt valg for deg

Gjennom vår tilknytning til YS-forbundet Negotia har medlemmene mange gode medlemsfordeler.

Tilknytningen gjør også at våre medlemmer er sikret juridisk bistand både innen det tariffrettslige området og i arbeidsrelaterte spørsmål.

Økonomiforbundet har god kjennskap til hva som rører seg i regnskapsbransjen. Som bransje- og fagforening er vi opptatt av rammebetingelsene for regnskapsførerne. Vi representerer regnskapsbransjen i relevante fora og er i tett dialog med Skatteetaten, Finanstilsynet og Brønnøysundregistrene. I tillegg deltar vi i Samarbeidet Mot Svart Økonomi og samarbeider med andre bransjeforeninger.

Forbundet har mange aktive avdelinger, hvor det både arrangeres kurs og sosiale aktiviteter.

bla kule1