Medlemsfordeler

- det lønner seg

Er du i tvil om organisering i en fagforening er noe for deg? Nå er rundt 1,7 millioner nordmenn organisert i en arbeidstakerforening, det viser tall fra Statistisk sentralbyrå. Det er en grunn til at så mange velger å organisere seg. I en undersøkelse blant Økonomiforbundets egne medlemmer svarte flertallet at grunnen til at de valgte å være organisert er fordi det gir dem sikkerhet i arbeidsforholdet.

Her er flere grunner til at det er smart å være organisert:

• Noen å kontakte hvis du føler deg urettferdig behandlet på jobben.
  • Hjelp til å få tariffavtale hvis bedriften din ikke har dette.
  • Tariffavtale- med tariffavtale får du langt flere goder i arbeidslivet enn uten. Les mer her.
  • Gratis juridisk bistand - våre rådgivere hjelper deg med konflikthåndtering og saker som handler om arbeidsforholdet ditt. Her kan du også lese om retningslinjer for juridisk bistand.
  • Rådgivning i lønnsforhandling - du får også lønnsstatistikk fra hele landet.
  • Medlemsblad fire ganger i året.

Med medlemskap i Økonomiforbundet får du flere gode medlemsfordeler. Du drar både nytte av Økonomiforbundets medlemsfordeler og fordelene du får via Negotia og YS.

Medlemsfordelene er forskjellige avhengig av hvilket medlemskap du har. Under ser du fordelene som følger et fagforeningsmedlemskap.

Her kan du lese om medlemsfordelene til YS og Negotia.

- vi vil hjelpe deg!

Det er mange som kontakter oss med spørsmål på bransjesiden. Det handler ofte om tolkning av regelverk og spørsmål rundt nye retningslinjer. Økonomiforbundet jobber mye med samarbeid og påvirkning av Skatteetaten og Brønnøysundregistrene. Økonomiforbundet har også et godt samarbeid med Finanstilsynet, og vi er høringsinstans.

Dette arbeidet gjør at du som medlem har kort vei til bransjens beslutningstagere og på den måten kan være med og påvirke din egen arbeidshverdag.

Vårt telefonnummer er 62 53 65 10. Du kan også sende oss en epost på post@okonomiforbundet.no.

Hvis du lurer på hvem du vil ha tak i, så er oversikten over ansatte og kontaktinfo her.

Risiko-Master

Du får gratis bruk av Risiko-Master med et bransjemedlemskap i Økonomiforbundet. Vi tar kun et vedlikeholdsgebyr på 500 kroner i året. Les mer om Risiko-Master her

Medlemsfordeler for kontormedlemmer

Her er en oversikt over fordeler for de med kontormedlemskap.